Wdzięczność

....To dziś bardzo nie modne, ewentualnie opacznie rozumiane sformułowanie. Nie chodzi bowiem o wdzięczność typu „Ja Ci zrobię to i to ale pamiętaj, że trzeba się odwdzięczyć”, „ja będę się modlił i chodził do Kościoła ale Ty Panie Boże....”. Wdzięczność, podobnie jak miłość ma bardzo ważny wymiar bezinteresowności. Warto się zastanowić, także w przestrzeni duchowej, jak wygląda moja wdzięczność. Często narzekamy na swoje życie, często spotykamy wokół siebie ludzi, którym zawsze jest źle, zawsze doszukają się dziury w całym, nie zauważając tego, co mają. Czy jest to łatwe? Niekoniecznie. Choć mam tego świadomość, do dziś przytrafiają mi się takie okresy narzekania, problematyzowania, zamartwiania pt. A co będzie jeśli.... Warto jednak właśnie w takich sytuacjach powrócić do słowa „wdzięczność” i zastanowić się nad tym, jakie jest moje teraz. 


(fragment artykułu z gazetki p. "Wspólnota")

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Panie nasz, który włosy masz jak len i przechadzasz się po niebie...

Cały świat niech pozna Cię!