"Skrupuły pustelnika"

"Tak zająłem się sobą że czekałem aby nikt nie przyszedł
stale prosiłem o jeden tylko bilet dla siebie
nawet nic mi się nie śniło
bo śpi się dla siebie ale sny ma się dla drugich
jeśli płakałem - to niefachowo
bo do płaczu potrzebne są dwa serca
Broniłem tak dotkliwie Boga że trzepnąlem w mordę
                                                                  [człowieka
myślałem że kobieta nie ma duszy a jeśli ma to trzy
                                                                   [czwarte
założyłem w sercu tajną radiostację i nadawałem tylko
                                                                   [swój program
przygotowałem sobie kawalerkę na cmentarzu
i w ogóle zapomniałem że do nieba idzie się parami
                                                                   [ nie gęsiego
nawet dyskretny anioł nie stoi osobno"

Jan Twardowski    



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Panie nasz, który włosy masz jak len i przechadzasz się po niebie...