Co jest moją radością?

III niedziela Adwentu w Kościele nazywana jest Niedzielą „Gaudete”, czyli niedzielą radości. Czasem nazywa się ją również „Niedzielą różową” gdyż jest to jeden z dwóch dni w roku, kiedy kapłan sprawuje liturgię w szatach koloru różowego.
Nazwa tej niedzieli pochodzi od słów mszalnej antyfony na wejście: „Gaudete in Domino semper”, czyli „Radujcie się zawsze w Panu”. Teksty liturgii tej niedzieli przepełnione są radością z zapowiadanego przyjścia Chrystusa i z daru odkupienia, jakie przynosi.
Radujcie się zawsze w Panu! Co jest moją radością? Dni Adwentu mijają, w pośpiechu, niezauważalnie. Gonimy za tyloma sprawami. Obiad, porządki, praca. To ważne. Kiedy zbliża się trzecia niedziela Adwentu warto na chwilę  zastanowić się gdzie jest moje serce? Warto przyjrzeć się niezwykłej tajemnicy wcielenia - człowieczeństwo Jezusa staje się teraz. A ja? A moje człowieczeństwo? Może warto je w Chrystusie odbudować?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Panie nasz, który włosy masz jak len i przechadzasz się po niebie...

Cały świat niech pozna Cię!