Wielka Środa

Dzień trzeci:

Fragment z Ewangelii:

Z nastaniem wieczoru zajął miejsce u stołu razem z dwunastu uczniami. A gdy jedli, rzekł: «Zaprawdę, powiadam wam: jeden z was Mnie wyda».
Bardzo tym zasmuceni, zaczęli pytać jeden przez drugiego: «Chyba nie ja, Panie?»

Bardzo blisko nam do tej postawy "Chyba nie ja". Nasze sumienie nie lubi odpowiedzi - tak, to Ty. Przerzucanie się odpowiedzialnością, winą, wyrzutami sumienia - to coś co mamy świetnie wypracowane. "Chyba nie ja, Panie?". Arcybiskup Ryś rozważając tą ewangelię w jednej z konferencji mówi " Kiedy czytam o Judaszu, myślę zawsze o sobie". ...
Czy za 30 srebrników nie zdradzam Jezusa? Myślami, słowem, czynem, poczuciem słuszności sprawy? Chyba nie ja! To oni...ale ja?



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Panie nasz, który włosy masz jak len i przechadzasz się po niebie...

Cały świat niech pozna Cię!